Z důvodu blížících se Vánoc je možné, že vaše objednávky budou doručovány se zpožděním. Přepravci nestíhají doručovat včas. Děkujeme za pochopení. Tým Roadpro.cz

Historie dopravních kuželů

Dopravní kužely zná už asi každý a setkáváme se s nimi každodenně na cestách. Pojďme se společně podívat jak vznikly a k čemu se vůbec používají.

Kdo poprvé vymyslel dopravní kužel

V roce 1940 Američan Charles D. Scanlon který pracoval jako malíř losangeleského dopravního oddělení, navrhl dutý, kuželovitý bezpečnostní prvek, který chrání auta před čerstvě natřeným povrchem. V té době se dopravní značky vyráběly z těžkého, lámavého dřeva. Nejběžnější byla malá dřevěná trojnožka, která se musela sestavit na místě.

První hromadné použití kuželů

Dopravní kužely byly ve větším počtu Velké Británii poprvé použity v roce 1958, kdy byla otevřena dálnice M6. Tyto dopravní kužely byly náhradou za červené petrolejové svítilny používané při stavbě obchvatu Prestonu. V roce 1961 David Morgan z Burfordu ve Velké Británii podle svého názoru zkonstruoval první experimentální plastové dopravní kužely, které nahradily dříve používané dřevěné kužely ve tvaru pyramidy.

K čemu se vlastně kužel používá

Dopravní kužely umístěné v řadě za sebou mají význam podélné čáry souvislé. Lze jimi také vymezovat plochu, do které je zakázáno vjíždět. Uplatňují se především v rámci operativního pracovního místa (např. při provádění vodorovného dopravního značení apod.). 

Kužely se také často používají ve vnitřních veřejných prostorách k označení míst, která jsou pro chodce uzavřena, například nefunkční toalety, nebo k označení nebezpečného stavu, například kluzké podlahy. Mohou se používat na školních hřištích k vymezení ploch hřiště a na zimních stadionech k vymezení prostorů pro výuku, soukromé večírky nebo soukromé lekce.